Dagen innan

Ända sedan man var liten så har man alltid varit lycklig dagen innan julafton. För då är det just bara några timmar kvar. Man är så ivrig på att öppna varenda paket som är till en, även om man redan gått och klämt på varenda paket och redan gissat ut vad det är.. Jag är så idag. Riktigt nyfiken på vad jag får och det ska bli så mycket med julafton!

Idag kidnappade jag min lillkusin, Kimberly. Vi bakade pepparkakor, gaffliner och kokostoppar. Jag bakade ju hallongrottor igår och även gräddkola. Skulle ha gjort en sats med gräddkola till idag men det blev alldeles för mycket att göra. Så var barnvakt åt henne från 09.00-16.00. Gick upp 08.00 och började packa samt duschade. Sedan runt tio kom Jonas och hämtade oss och vi åkte och handlade lite julklappar till hans farmor. Sedan så bakade småkärringarna (vi) hela dagen medans Jonas meckade bil. Han är fortfarande ute.. Stackarn i kylan.

Nu ska jag ta fram Vörtbrödet ur kylen och lägga på julvaxduken på bordet!

Dagens låt: Break your heart - Taio Cruz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0